همه‌ی آن چه باید برای خرید جاروبرقی بدانید :

 

راهنمای خرید جاروبرقی

امروزه جارو برقی بدون شک به یکی از مهم ترین وسیله های مورد استفاده در منازل تبدیل شده است. دستگاهی که باعث رهایی انسان ها و بشر از جارو های قدیمی و سنتی شده است، که علاوه بر ایجاد کمر درد و مشکلاتی که داشتند، عملکرد معقول و خوبی را در تمیز کردن منازل عرضه نمی کردند. این روز ها نظافت منزل و محل کار بدون داشتن جارو برقی کار مشکل و نشدنی می باشد. به همین دلیل جارو برقی هم مانند تمامی لوازم برقی های پر فروش طرفدارهای زیادی دارد و بازار فروش آن بسیار داغ می باشد و این موضوع سبب شد جارو برقی در شکل ها و ابعاد و تنوع بسیار در اختیار بشر قرار گیرد. هر چند کار همه ی جارو برقی ها مکش زباله به درون خود می باشد اما مواردی وجود دارد که سبب تمایز میان جارو برقی ها می شود. و باعث می شود بعضی از جارو برقی ها در نوع خود بهترین باشند.بنابراین به منظورِ این که بتوانید بهترین و کاربردی ترین جارو برقی را از میان انواع و اقسام آن برگزینید و آن را خریداری کنید ، بایستی برخی از ویژگی های یک جاروبرقی خوب را بدانید تا هنگام خرید به مشکل برنخورید و بتوانید بهترین جارو برقی را انتخاب کنید.

 

راهنمای خرید جاروبرقی

جارو برقی ها از حیث ظاهری : از جمله روش هایی که در تقسیم بندی لوازم برقی مرسوم می باشد ، دسته بندی بر اساس شکل ظاهری آن ها است . با توجه به این موضوع جارو برقی ها چند نوع تقسیم می شوند.

  1. جارو برقی های ایستاده
  2. جارو برقی های خوابیده

 

جارو برقی ایستاده ( عصایی )

این مدل از جارو برقی ها که به جارو های عصایی نیز معروف هستند، در حقیقت این گونه از جارو برقی ها کم و بیش قدیمی تر از جارو برقی های خوابیده هستند. از ویژگی های ظاهری آن ها می توان گفت که ، موتور ، مخزن زباله ، پارویی و دست گیره تمام این قطعات در یک بدنه گنجانده شده اند و اساسی ترین ویژگی آن این است که این جارو ها بدون خرطومی هستند . لازم به ذکر است که این جارو برقی ها از همان اول شهرت و طرفدار چندانی در میان خانواده های ایرانی نداشته اند . با وجود این ، این مدل از جارو برقی ها هم با گذر زمان شاهد تغییرات و دگرگونی هایی در قسمت های موتور و مخزن خود بوده است اما شکل ظاهری و کلی آن های تغییرات زیادی نکرده است.

جاروبرقی عصایی بوسان BUSAN
با گارانتی 18 ماه

معایب جارو برقی ایستاده

اندازه ی کوچک مخزن زباله که باعث می شود ،  از این دستگاه نتوانیم در مکان های بزرگ استفاده نماییم  ۲- نداشتن قسمتی که بتوان به کمک آن سیم جارو برقی را جمع کرد و شما را وادار می کند که سیم جارو برقی را خودتان دستی جمع نمایید ، که امکان دارد برای بعضی مقبول نباشد. گفتنی است که در طرح های توسعه یافته این جارو برقی ها ، بخش موتور جارو برقی به شکلی ساخته شده است که به شما این توانایی را می دهد ، آن را از تنه جارو برقی سوا کرده و به شکل جاروی دستی استفاده کنیم

جهت اطلاعات بیشتر درباره جاروبرقی ایستاده و خرید بهترین محصول در خصوص محل استفاده جارو ، متراژ فضای مورد نظر، تعداد ساعتی کارکرد ، طبقات ، نوع کارکرد و .. می‌توانید به صفحه راهنمای جامع جارو برقی ایستاده ( عصایی ) مراجعه فرمایید .

 

جارو برقی خوابیده

این جارو برقی ها همان جارو هایی هستند که با شنیدن اسم جارو برقی در ذهن شما شکل می گیرند. در این جارو برقی ها عموما مخزن ، موتور و مجموعه ی برق دهی آن در یک محفظه جدا جاسازی شده است و مکش آن از راه یک خرطومی به دسته ی جارو برقی انتقال می یابد این جارو برقی ها همان جارو هایی هستند که در خانه بیشتر خانوار های ایران وجود دارد و شما بدون شک شمار بسیاری  از آن ها را ، در شکل های متفاوت دیده اید و یا از آن ها استفاده کرده اید. در حقیقت ویژگی اساسی این جارو برقی ها خرطومی و لوله ی فلزی و ابعاد کوچک آن ها است.

 

جارو برقی ها از حیث کاربرد : جارو برقی ها از جهت کاربردی به ۴ گونه ی قسمت می شوند. در این بخش به نوع جارو برقی های می پردازیم .

  1. جاروبرقی صنعتی
  2. جاروبرقی نیمه صنعتی
  3. جاروبرقی خانگی
  4. جاروبرقی سطلی

 

جاروبرقی صنعتی

 قوی ترین نوع جارو برقی ها ، جارو های صنعتی می باشند که با در نظر گرفتن به ویژگی های کارخانه های صنعتی و زباله ها و آلودگی های که قرار است در درون آن ها مکش شوند طراحی و ساخته و تولید شده اند. در حقیقت جارو برقی صنعتی دستگاهی می باشد که همه ی کثیفی ها و زباله ها را در محل های صنعتی یا نیمه صنعتی پاک و تمیز می کند. جارو برقی های صنعتی در قیاس با جارو برقی های خانگی، قطعا مغایرت هایی دارد به این جهت که آلودگی که در خانه ها وجود دارد با آلودگی هایی که در کارخانه ها و مکان های صنعتی وجود دارد بسیار فرق دارد بنابراین بایستی جاروبرقی هایی که در هر مکان یعنی خانه و کارخانه استفاده می شود با هم فرق داشته باشند.

 

جارو برقی نیمه صنعتی

این جارو برقی ها عموما شامل موتوری پرقدرت بوده است و از مخزن های بزرگی برخوردار است . و این توانایی را دارد بدون وجود هیچ گونه مساله ای و موضوعی برای زمان زیادی روشن باشد. این جارو برقی ها به دلیل چگونگی کارکرد شان از بعضی لوازم بی احتیاج هستند. برای نمونه لوله های فلزی جارو برقی های نیمه صنعتی تلسکوپی نیست و قالبا دارای انداره ی تغییر ناپذیر می باشد.و نیز بیشتر این جارو برقی ها شامل پارویی ساده و بدون مجموعه ی سیم جمع کن است. همچنین تجهیزات ذکر شده عموما از ظاهری بسیار ساده و مدل مخزن آن به شکل سطلی می باشد.

 

بهترین جاروبرقی های آب و خاک کدامند ؟ و جهت اطلاعات بیشتر درباره خرید محصول در خصوص محل استفاده جارو ، متراژ فضای مورد نظر، تعداد ساعتی کارکرد ، طبقات ، نوع کارکرد و .. می‌توانید به صفحه جامع راهنمای خرید جاروبرقی صنعتی مراجعه فرمایید .

 

جارو برقی های خانگی

این جارو برقی ها در حقیقت ، همان جارو برقی هایی است که ما اکنون میخواهیم در مورد آن بحث کنیم و مورد بحث ما است . که برای جانشینی جارو های دستی قدیمی و به خاطر راحتی و آسودگی بشر ساخته و گسترش یافت است . از این سو ابزار های زیادی روی آن ها قرار گرفته است و شامل مدل های زیبا و کوچک هستند تا در منازل کوچک هم بتوان از آن ها استفاده کنیم و جای زیادی را در خانه اشغال نکند. لازم به ذکر می باشد که این دسته از جارو برقی ها به دو گروه دسته بندی می شوند

  1. جارو برقی های کیسه ای
  2. جارو برقی های بدون کیسه یا مخزنی

همان گونه که از اسم آن ها معلوم می باشد ، اختلاف مهم و اساسی آن ها در قسمت مخزن نگه دارنده زباله است.

 

جارو برقی کیسه ای

جارو برقی های کیسه ای ، همان گونه که از اسم آن ها معلوم است ، شامل کیسه هایی هستند که زباله و گرد و غبار جمع شده را در خود نگه می دارند . اغلب جنس این کیسه ها از پلیمر ، کاغذ ، یا پارچه هستند. بعضی از این مدل جارو برقی ها این امکان را دارند که از چند مدل کیسه در آن ها استفاده شود. و می شود در آن ها یا از کیسه ی دائم یا کیسه ی کاغذی و یک بار مصرف استفاده کرد. و بایستی ب این موضوع نیز اشاره کرد که خرید کیسه های جارو برقی کار مشکلی نبوده و معمولا در همه ی فروشگاه های سطح شهر سوپر مارکت ها وجود دارد و می توان آن ها را از این مراکز خرید نمایید. اما این موضوع با این شرط می باشد که کیسه ای که شما در جارو برقی خود استفاده می کنید ویژگی خاصی نداشته باشد و ساده باشد. و اگرنه شما بایستی کیسه را طبق شرایطی که کارخانه سازنده جارو برقی برای شما مشخص کرده خریداری کنید. خوب است این مطلب را نیز بدانید که هر کدام از کیسه های جارو برقی در دسته بندی خاصی که هر دسته اختصاص به یک یا چند نوع جارو برقی می باشد قرار دارند نمونه ای از جارو برقی کیسه ای ایرانی و با کیفیت ، جاروبرقی تیوا می باشد . جارو برقی تیوا از ظاهری زیبا و قدرت مکش زیادی برخوردار می باشد ، اکنون به برخی از ویژگی های این جارو برقی می پردازیم . کیسه این جارو برقی قابل شستشو است ، سیم جمع کن خودکار ، لوله تلسکوپی ، لوله استیل قابل کوچک و بزرگ شدن ، مکش بالای جارو برقی ، و توانایی تنظیم قدرت مکش جارو برقی از روی دسته آن و سه مرحله فیلتر و بسیاری ویژگی دیگر

 

 جارو برقی سطلی مخزنی

جارو برقی بدون کیسه یا مخزنی ، از یک مخزن پلاستیکی به جای کیسه ی پارچه ای یا کاغذی برای جمع کردن گرد و خاک و زباله به کمک موتور استفاده شده است. این محفظه ها معمولا شفاف می باشند و در جارو برقی های مخرنی پیشرفته تر عموما این توانایی را دارند که گرد و خاک جمع شده در مخزن را فشرده کنند . و بایستی به این مطلب اشاره کنیم که این فشرده کردن زباله و گرد و غبار مزیت هایی را به همراه دارد از جمله این مزیت ها میتوان :

  1. به خالی کردن راحت زباله ها از مخزن اشاره کرد که نسبت به کیسه های دائمی راحت تر است.
  2. این فشرده سازی باعث می شود که که بازده جارو برقی تان بیشتر شود .

از مزیت های دیگر این جارو برقی ها می شود به اندازه ی کوچکتر شان به نسبت جارو ی کیسه ای اشاره نمود .

جاروبرقی صنعتی کارواش چیست؟ 

جاروبرقی کارواشی یک نوع جاروبرقی صنعتی آب و خاک است که برای نظافت فضای داخلی خودرو مورد استفاده قرار می‌گیرد. از این جارو برقی می‌توان برای تمیز کردن سطوح خارجی خودرو هم استفاده کرد. قدرت مکش بالای آن باعث می‌شود تمام لکه‌ها و کثیفی‌هایی که روی سطح خارجی خودرو یا روی صندلی‌ها وجود دارد، به طور کامل تمیز شوند. ویژگی منحصر به فرد این جاروبرقی این است که مکش آب یا شوینده‌ها موجب سوختن و خراب شدن موتور آن نمی‌شود. زیرا ساختار آن به شکلی طراحی شده است که آب با موتور جاروبرقی در تماس نیست. از طرف دیگر این جاروبرقی‌ها دوام و ماندگاری بالایی دارند و برای مدت زمان طولانی قابل استفاده هستند.

 جهت اطلاعات بیشتر درباره خرید جاروبرقی صنعتی کارواشی و توضیحات جامع درباره راهنمای استفاده به صفحه جاروبرقی کارواشی مراجعه فرمایید .

جارو برقی های خانگی و خصوصیات و امکانات آن :

با در نظر گرفتن مطالب بالا پی به این موضوع میبریم با توجه به این که همه ی جارو برقی ها کار یکسانی دارند ولی ممکن است هر یک از آن ها خصوصیات و امکانات بیشتری نسبت به نوع دیگر داشته باشد که سبب برتری آن ها نسبت به رقیبان خود شوند . به‌ طور یقین داشتن این خصوصیات برای یک جارو برقی الزامی نیست اما بدون شک نبود هر یک از این لوازم بر بازدهی و کار دستگاه جارو برقی تاثیر بد گذاشته است و این امر سبب می شود از راحتی استفاده دستگاه بکاهد . در هر صورت آشنایی با امکانات جارو برقی سبب خواهد شد شما بتوانید انتخاب درست و عاقلانه ای به نسبت پولی را که هزینه کرده اید داشته باشید . از این جهت در پایین توضیح کوتاهی را در رابطه با بعضی از این امکانات داده ایم و امیدواریم مورد استفاده شما برای انتخاب یک جارو برقی خوب قرار بگیرد :

لوله های تلسکوپی

به این لوله ها ، لوله ی تلسکوپی میگویند زیرا این لوله ها از جنس فلز است و متناسب با قد فرد استفاده کننده تنظیم می شود که در این کار از مکانیسمی معروف به مکانیسم تلسکوپی استفاده می شود این مکانیسم به شکلی است که دو لوله در داخل هم قرار می گیرد و روی هم می لغزند . این مکانیسم به این گونه است که در روی لوله پایین فرو رفتگی هایی ایجاد شده است که هنگامی که می خواهیم این لوله را به اندازه ی مطلوب در آوریم این فرو رفتگی ها باعث می شود که لوله ی بالایی روی آن ها ثابت بایستد و اندازه لوله کم و زیاد نشود و در اندازه ی ایجاد شده ثابت بماند این کار به کمک یه دکمه که بر روی لوله ی تلسکوپی ایجاد شده است انجام می گیرد به این صورت که دکمه را به سمت دلخواه میکشیم و گیره تلسکوپی آزاد میشود و اندازه لوله تغییر می کند.

 

لوله خرطومی

لوله های خرطومی به طور عمده ساختمانی انعطاف پذیر دارند. این خاصیت به این خاطر است که راحت تر بتوانیم لوله خرطومی را به راست و چپ حرکت دهیم و در حین حالت قطع یا تا نشوند . لوله‌ها خرطومی عموما از جنس پلاستیک می باشند . در لوله های خرطومی گران چین ها به چشم نمی خورند . زیرا در این مدل از لوله ها ، لوله ی خرطومی توسط یک روکش پلیمری احاطه شده است که از دیده شدن چین ها جلو گیری می کند. شایان به ذکر می باشد که عمر لوله ها با روکش پلیمری زیاد تر است اما پیدا و تهیه کردن دوباره ی آن کاری است دشوار و همراه با هزینه ای زیاد. طول لوله های خرطومی بایستی استاندارد و مناسب باشد که حداکثر طول در نظر گرفته شده برای این لوله ها دو متر می باشد که قابل افزایش است این طول حد معمول آن می باشد و بلندی زیاد از حد یا کوتاه بودن بیش از حد ، هر دو باعث به وجود آمدن مشکلاتی در هنگام استفاده از جارو برقی می شوند . علاوه بر این بلند بودن طول لوله ی خرطومی در جارو برقی سبب کاهش قدت مانور و مکش آن می شود . بنابراین گول اندازه بلند لوله ی خرطومی که در بعضی تبلیغ ها به آن اشاره می شود نخورید .

 

نقطه ی متصل شدن لوله خرطومی به بدنه جارو برقی

در بعضی از جارو برقی های کیسه ای ، به طور معمول مکان متصل شدن لوله خرطومی به بدنه جارو به گونه ای ساخته شده است که شما می توانید به آسانی آن ها را از هم جدا نمایید . این شیوه افزون بر این که باعث می شود در تمیز کردن جارو برقی و یا در عوض کردن راحت لوله خرطومی در هنگام خرابی آن مفید باشد ، همچنین باعث می شود که لوله به جهت های باب طبع تان بچرخد و سبب این می شود که شما از حرکات بیشتری در زمان تمیز کردن خانه با جارو برقی بهره ببرید . این موضوع در جارو برقی های مخزنی به دلیل شیوه ساخت و روش کارکردشان ، به کار گرفته نشده است و بیشتر این جارو برقی از این مزیت محرومند

 

دستگیره جارو برقی :

به نظر عده زیادی از افراد دستگیره شاید اهمیت چندانی نداشته باشد ولی در حقیقت از بخش های با اهمیت جارو برقی است . زیرا که بخش از قسمت هایی می باشد که به طور مستقیم با شخص در ارتباط است . از این جهت ساخت غلط آن جابه جایی جارو با مشکل رو به رو می کند . در طرح های قیمت مناسب عموما دستگیره جارو برقی منحنی می باشد و با یک خم کم لوله ی خرطومی را به لوله ی فلزی وصل می کند . اما در طرح های قیمتی تر آن ، عموما در ساخت دستگیره توجه زیاد تری شده است و دستگیره های جارو برقی از ارگونومی زیادتری استفاده شده است که نیروی کمتری را به دست مصرف کننده وارد می کند.

 

کنترل روی دسته :

از جمله موردهایی که عملاً در برگزیدن جاروبرقی برای اشخاص اهمیت دارد و در تعیین آن اثر بسیاری دارد بودن کنترل قدرت موتور و کلید روشن و خاموش بر روی دسته جارو است. در جاروبرقی هایی که این آپشن وجود ندارد فرد مورد نظر برای خاموش و روشن کردن عوض کردن قدرت موتور یا قدرت مکش به اجبار خم می شود و بر روی بدنه جاروبرقی این عمل را اجرا میکند. پس اگر چه شما از کهولت سن و نیز از درد کمر رنج می برید که نمی توانید دولا یا خم شوید و اذیت می شوید توصیه می کنم که قطعاً از این مدل جاروبرقی ها که دارای این آپشن است استفاده کرده و نهایت لذت را ببرید.

 

سری های گوناگون جاروبرقی :

سری ها در حقیقت قطعه های کوچکی می باشند که به طور معمول با جارو برقی به خریدار عرضه می شوند و اغلب در داخل جارو برقی جای گرفته اند . به طور مثال در جارو برقی های کیسه ای بیشتر در زیر دربی که کیسه در آن قرار گرفته این قطعات جای گرفته اند . این سری ها هر کدام طرح مخصوصی دارند و برای انجام دادن و با هدف خاصی برنامه ریزی و تولید شده‌اند. از گونه سری هایی که کاربرد بسیاری در نظافت دارد می توان به سری برسی و سری هایی که برای گوشه های خانه و کناره ها استفاده می شود نام برد . نکته جالب آن است که بعضی از سازندگان این سری ها با یک راهکار مبتکرانه به گونه ای این سری ها را متصل به هم ساخته اند که تمامی سری ها به فرم یک قطعه در دسترس مصرف کننده ها قرار گرفته و نگه داشتن و بهره گیری از آن ها آسان تر شده است از جمله مواردی که از این سری ها در نظافت آن ها کمک گرفته می شود.
۱- پرده هایی با ضخامت زیاد ۲- بین بالشتک های مبل و میان کوسن های آن ۳- تمیز کردن قرنیزها اشاره نمود.

 

پارویی جارو برقی :

به بخشی از از جارو برقی که بر روی زمین گذاشته می شود و مکش به وسیله آن صورت می پذیرد پارویی میگویند این بخش به این خاطر پارویی نام گرفته شده است که صورت آن کمی شباهت به مدل پارو کشی فرش ها در شیوه شستن قدیمی فرش ها است در مورد این بخش واجب است که نکته را به شما بگویم که در خیلی از جاروهای ساخته شده که در بازار موجود است از پارویی های ساده استفاده میکنند که فقط با زدن یک کلید پدالی بر روی آن ، برسی که از قبل در آن آماده کرده‌اند خارج می شود تا بدین وسیله موکت ها و فرش ها خیلی آسانتر جارو شود. ولی بعضی جارو ها با یک عدد پارو های ویژه برای فعالیت های مخصوص ساخت و صادر میشود در واقعیت می شود گفت که بیشتر از یک پارویی دارند لیکن بسیاری از زمان ها این پارویی های گوناگون فقط باعث فروش بیشتر و تبلیغات میشود و حتی می شود گفت که از آنها بهره ای نمی برند ولی با همین شرایط بعضی برندها با عوض کردن شکل و بسته بندی پارویی های ابتدایی و گذشته کارکرد آن را و نیز میزان کارایی آن را افزایش و ارتقا می دهند که این عمل باعث می شود آنها مورد استفاده مردم قرار گیرد خالی از لطف نیست که گفته شود این پارویی ها با استفاده از دگرگونی هایی که در اشکال و بسته بندی آن صورت گرفته شکل خطی و نوک تیز و همچنین به وجود آوردن مجاری های گوناگون و هوشمند در زیر پارویی ها قرار گرفته است همچنین ایجاد چرخ های گوناگون و سودمند در بعضی بخش‌های چرخان و … باعث این گردیده است که کارایی پارویی های سنتی و ابتدایی افزایش و بهبود فراوانی کند

 

نشانگر پر بودن مخزن جارو برقی

به احتمال خیلی زیاد این نشانگر هیچ گاه در جارو برقی های مخزنی به کار گرفته نمی شود . زیرا تمامی این جارو برقی ها مخزن شفافی دارند که حجم زباله هایی را که درون مخزن روی هم شده است از بیرون آن نمایان می شود .و اما نشانگر پر بودن کیسه در جارو برقی های کیسه ای استفاده ی زیادی دارد این نشانگر به شکل یک خط قرمز یا چراغ روشن می شود و به مصرف کننده و کسی را که از جارو استفاده می کند نشان می دهد که کیسه ی درون جا رو برقی پر شده است ، تا کاربر کیسه را خالی یا عوض کند.

 

سیم برق و سیستم جمع کننده سیم

این توانایی معمولا در همه جارو برقی هایی که در منازل می باشد وجود دارد و کار آن جمع کردن و نگه داشتن سیم جارو برقی است ، در هنگامی که دکمه ی روی جارو برقی را فشار می دهیم و سیم به درون جارو برقی به شکل منظم رفته و به دور قرقره می پیچد . طول سیم های جارو برقی معمولا بین شش تا نه متر می باشد که به اندازه ی نیاز می توان آن را از درون دستگاه بیرون کشید.

۴.۷/۵ (۳۰ نظر)


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل و موبایل شما منتشر نخواهد شد.

تلفن همراه *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.